تاریخچه لوگوفیسبوک


فیسبوک

در این مقاله به سراغ لوگوفیسبوک میرویم ، فیسبوک یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد ، که در رده پنج شبکه اجتماعی برتر قرار دارد ، فیسبوک موفقیت‌های بزرگی در خدمات شبکه‌های اجتماعی دارد و در زمان کوتاه توانسته است رشد بسیاری را داشته باشد که وب سیات آن دارای بیش ازهشت میلیون کاربر است و خود را در اکثر کشورهای جهان گسترش داده است .

فیسبوک در سال ۲۰۰۴ توسط دانشجویان دانشگاه هاوارد بوجود آمد ، در این شبکه اجتماعی بزرگ کاربران در ابتدا باید ثبت نام کنند و سپس می‌توانند پیام ارسال کنند ،  عکسی را به اشتراک بگذارید ، در گروهی عضو شوید و حتی با هم کلاسیهای خود گروه بزنید شایان به ذکر است که فیسبوک در حال حاظر دارای دو ملیارد کاربر فعال می‌باشد .

فیسبوک در ابتدا توسط مارک زاکر دانشجوی هاوارد و همکلاسیهایش ایجاد شد که در ابتدا فقط برای دانشجویان دانشگاه بود و فقط دانشجویان دانشگاه هاوارد در فیسبوک فعالیت داشتند ، اما آنقدر این شبکه برای دانشجویان جذابیت داشت که بعد از مدتی شبکه اجتماعی فیسبوک همگانی شد.

خب زمان آن رسیده است به سراغ لوگوفیسبوک برویم ، در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

 

تاریخچه لوگوفیسبوک

همزمان با پیشرفت شبکه اجتماعی فیسبوک ، مارک زوکربرگ و سین پارکر مایک جناب بویزارد را استخدام کردتا تا لوگو شبکه اجتماعی فیسبوک را طراحی کند ، لوگویی که در ابتدا طراحی شد و اولین لوگوفیسبوک بود که در سال ۲۰۰۵ در همان سالهای ابتدایی طراحی شد یعنی دقیقا بعد از اینکه فیسبوک خود را در جهان معرفی کرد و به رسمیت شناخته شد، این لوگوفیسبوک یک پسزمینه آبی پررنگ داشت و فیسبوک با رنگ سفید بر روی آن نوشته شده بود این طراحی تا ده سال لوگوفیسبوک بود تا اینکه در سال ۲۰۱۵ لوگوفیسبوک تغییر کرد.

لوگوفیسبوک در سال ۲۰۱۵

لوگویی که برای فیسبوک در این سال طراحی شد دارای تغییرات کلی نبود بلکه همان لوگو جدیدتر شده بود و بروز تر شده است ، در لوگو جدید بیشتر به فونت توجه شده بود ، فونت زیباتر و بسیار سادهتر شده بود حروف دیگر آن حالت کشیدگی را نداشتند و کوتاهتر شده بودند و ترکیب رنگ همان ترکیب رنگ بود ، آرم فیسبوک به احتمال زیاد به معنای نشان دادن این است که فیسبوک یک شرکت همیشه پایدار میباشد.

 حالا به تجزیه و تحلیل طراحی لوگوفیسبوک میپردازیم و عواملی که باعث موفقیت فیسبوک شده است را بررسی میکنیم .

سادگی

یکی عناصری که در طراحی لوگو تاثیر بسزایی دارد زیبایی در عین سادگی است ، لوگوفیسبوک بسیار ساده میباشد و از طراحی منحصر به فردی استفاده میکند همین سادگی باعث میشود کاربران از لوگو شما خسته نشوند و همشه برای شما تازگی داشته باشد ، فیسبوک از طریق سادگی که دارد باعث استقبال کاربران بسیاری شده است و همواره به عنوان یک جنبه پایدار از شرکت میباشد.

موفقیت در ترکیب رنگ

یکی از عوامل کلیدی در موفقیت لوگوفیسبوک ترکیب رنگی است که استفاده شده است ، ترکیب رنگ آبی و سفید بی دلیل نبوده است ، برای این انتخاب دو دلیل وجود دارد ، زمانی که به ترکیب رنگها در آرمهای مختلف بپردازیم متوجه خواهیم شد که ترکیب آبی و سفید باعث احساس خلوص و جوانتر میشود ، بنابراین نماد فیسبوک و همچنین بسیاری از آرمهای شناخته شده دیگر که پالت رنگی مشابهی دارند برای نشان دادن خوشبینی و عزت نفس میباشد .

شایان به ذکر است دلیل انتخاب رنگ آبی به دلیل شرایط بینایی انتخاب شده است ، که طراح لوگوفیسبوک مشکل کور رنگی داشته است و در دیدن رنگهایی مثل قرمز مشکل داشته است و تمایز این رنگ ها برای طراح دشوار است به همین دلیل از رنگ آبی استفاده کرده است .

موفقیت در انتخاب آیکن(آیکن گرافی)

فیسبوک آیکنی را انتخاب کرد که به دلیل طراحی منحصر به فردی که داشت این آیکن در همه جای جهان معروف شد ، لوگو شما چهره کسب و کار شما میباشد پس در لوگویی که انتخاب میکنید توجه داشته باشد ، با توجه به آیکنی که فیسبوک انتخاب کرده است ، توانسته بهترین چهره را برای کسب و کارش داشته باشد.

قابل تغییر مقیاس

اگر لوگوفیسبوک را به اندازههای مختلف تغییر دهیم ، آن را کوچکتر یا بزرگتر کنیم ظاهر آن خراب نمیشود و باهمان زیبایی که دارد بزرگتر یا کوچکتر کنیم  و میتوان لوگو فیسبوک را به اندازههای مختلف تغییر داد.

برخلاف بسیاری از علامتهای تجاری بزرگ که امروزه وجود دارد فیسبوک از تعداد معدود لوگوهایی است که بر طراحی اصلی خود از ابتدا تا به الان پایبند بوده است.

جمع بندی

مردم به طور عمده برای سرگرمی و ازتباطات گاه به گاه با دوستان و خانواده در سراسر دنیا به فیسبوک مراجعه میکنند،همانگونه که مشاهده کردید لوگوفیسبوک دارای یک طراحی نسبتا ساده ومستقیم است و دارای فونت کوچک در زمینه آبی میباشد ، شبکه اجتماعی فیسبوک مانند تلگرام و توییتر  امروزه بخشی از زندگی اجتماعی بسیاری از کاربران میباشد ، که بسیاری از کاربران امروزه در حال کسب در آمد از این شبکه اجتماعی میباشند، نیازی نیست که در پشت طراحی شما یک تیم بسیار بزرگ قرار گرفته باشد بلکه در بعضی مواقع حتی یک نفر میتواند پرچم نام تجاری شما را در سراسر دنیا بالا ببرد اما فیسبوک به وضوح یک فومول برنده دارد که این فومول ، لوگوفیسبوک میباشد ، درست این طراحی ساده بود اما ترکیب رنگی در آن استفاده شد که پرطرفدار بود و باعث استقبال بسیاری از کاربران شد ، امروزه تعداد معدود افرادی هستند که با این شبکه آشنایی نداشته باشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.