یکی از مهمترین بخش های یک طراح خوب بودن توانایی ارتباط برقرار کردن با بیزینس مشتری است . تا زمانی که شما درک مناسبی از کار و تجارت مشتری نداشته باشید نمیتوانید برای وی لوگو ، بروشور و موارد گرافیکی اینچنینی طراحی کنید . پس در قدم اول مهمترین نکته توانایی ارتباط برقرار کردن است . زمانیکه شما درک درستی از بیزینس مشتری داشته باشید میتوانید مفاهیم را با طرح گرافیکی که میکشید مطرح کنید.
دوم : کنجکاو بودن
کنجکاوی یکی دیگر از خصوصیات بارز یک طراح خوب است ، طراحی گرافیکی مانند طراحی بروشور و کاتالوگ مانند عکاسی نیاز به کنجکاوی دارد ، اگر دقت کرده باشید بهترین عکس ها و ایده ها درست از جاهایی گرفته شده است که کمتر کسی به آن اهمیت میداده است اما یک عکاس کنجکاو توانسته با تبحری که دارد و زکاوت خود آن صحنه را شکار کند . طراحی نیز دقیقا به همین شکل است. پس اگر میخواهید طراحی حرفه ای باشید دقت خود را درباره اطرافتان بالا ببرید.
سوم: اشتیاق
از دیگر نکات یک طراحی موفق شوق طراح است . به عنوان مثال یک طراح خوب زمانی میتواند یک طراحی بروشور حیرت انگیز داشته باشد که اشتیاق زمان طراحی چاشنی کارش باشد . پس این آیتم را هیچ گاه فراموش نکنید. چرا که عشق به کار بخصوص در زمینه های هنری از مهمترین دلایل موفقیت است.
چهارم: داشتن ذهن خلاق
یک طراح خوب طراحی است که بتواند خلق کند. این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که خلق کردن یک اثر هنری نتیجه ی یک طراحی حرفه ای است نه کپی کردن.
پنجم: انتقاد پذیری
اگر میخواهید در کار خود موفق باشید باید بتوانید با هر سلیقه ای کنار بیایید . انتقاد پذیر باشید و اگر حتی به بهترین طرح هایتان ایرادی وارد شد آن را با کمال میل بپذیرید و در راستای سلیقه ی مشتری آن را ویرایش کنید.
در این مسیر باید بسیار صبور باشید.
باید در زمینه ادیت ها ویرایشات طرح تکمیل شده در زمینه ای که مشتری میخواهد بسیار با دقت و صبورانه عمل کنید چرا که ممکن است یک طرح از نظر شما خوب باشد اما از نظر مشتری هنوز نیاز به ویرایش داشته باشد.
به خودتان و کارتان و طراحی انجام شده تان ایمان داشته باشید . زمانی که شما به کارتان اعتقاد داشته باشید مشتری را نیز راحت تر قانع میکنید.
هشتم: بردبار باشید
بردباری یکی از ملزومات بسیار مهم دنیای طراحی است چرا که سلایق بسیار متفاوت است و کنار آمدن با دنیایی از سلیقه های مختلف بردباری فراوانی میطلبد.
نهم : اطمینان داشته باشید
زمانی که میخواهید طرح را به مشتری تحویل دهید به آن اطمینان داشته باشید . مشتری را راضی کنید تا جنبه های متفاوت طرح شما را ببیند .
دهم: همیشه در فکر پیشرفت باشید
آخرین نکته ای که باید بگویم این است که همیشه به پیشرفت فکر کنید ، همیشه خواستار پیشرقت باشید .
برای تک تک شما طراحان عزیز آرزوی موفقیت داریم .
شاید برای خیلی از شماها این سوال پیش آمده باشد که تفاوت بین طراحی بروشور و طراحی کاتالوگ چیست و چه چیزی این دو مقوله را از یکدیگر متمایز میکند. شما شرکت یا کارگاهی را در نظر بگیرید که بیست نوع محصول تولید می کند. و هر محصولی دسته بندی و خواص منحصر بفرد خودش را دارد و توضیحات مربوط به خود را داراست.
اگر بخواهیم طراحی کاتالوگ برای این کارگاه انجام دهیم دفترچه ای طراحی میکنیم که تمامی این بیست محصول را به صورت مختصر و مفید معرفی کرده و برای هر کدام هم یک توضیح یک خطی کوتاه می نویسیم.
اما بروشور چیست و در باره محصولات این کارگاه چگونه باید طراحی شود ؟
برای هر کدام از این محصولات یک بروشور به صورت تخصصی طراحی می شود که آن محصول را به تفضیل توضیح داده است .
بنابراین برای نمونه ای از این کارگاه که مثال زدیم در نهایت یک طراحی کاتالوگ و بیست طراحی بروشور خواهیم داشت.
تا اینجا تفاوت اصلی کاتالوگ و بروشور را متوجه شدید . ما قصد داریم در ادامه ی مقالات نحوه ی طراحی ها و نکاتی که باید در این رابطه رعایت شود را به طور کامل آموزش دهیم . در ادامه ی آموزش ها با ما همراه باشید.
طراحی کاتالوگ به روش های مختلفی و توسط طراحانی با توانایی های مختلف انجام می شود . تلورانس قیمتی که برای این موارد بسیار فاحش است و شمادر بازار قیمت ها شاهد تفاوت های زیادی در قیمت دهی توسط شرکت های طراحی هستید به این علت است که طراحان با سطوح مهتلف طراحی و تجارب مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند . از طرفی طراحی کاتالوگ و یا بروشور نیز شامل انواع مختلفی است که شما براحتی میتوانید از میان آنها انتخاب نمایید .
گاهی اوقات یک طراحی کامل و از صفر تا صد باید برای کمپانی و یا شرکت شماانجام گیرد و علت ان این است که شرکت شما یک بیزینس مطرح است و نمیتوان برای آن از طرح های ساده استفاده کرد و گاها شما میتوانید از قالب های آمادده برای طراحی کاتالوگ شرکت خود استفاده کنید چرا که طراحی از بیس و حرفه ای مد نظر کار شما نیست و نمیخواهید برای آن زیاد هزینه کنید. اینجاست که با یک قیمت و هزینه بصرفه میتوانید از قالب های آماده استفاده کرده و با هزینه ای مناسب کلیات کار را انجام دهید.
در تمامی مراحل انجام طراحی کاتالوگ باید تمامی آیتم هایی که در کاتالوگ درج کی شوند از کارفرما سوال شوند و با هماهنگی ایشان کاتالوگ برای چاپ ارسال شود . اینگونه طراحی ها بسیار حساس هستند و باید در مراحل پایانی کار حتما از سفارش دهنده تاییدیه گرفته شود و این تاییدیه به شکل مکتوب نوشته شود.
در ادامه درباره انواع طراحی های دیگر نظیر طراحی بروشور نیز صحبت خواهیم کرد و نحوه انجام و طراحی آن را نیز خواهیم گفت. در سایر بخش های آموزشی طراحی لوگو را نیز آموزش خواهیم داد تا در صورتی که شما اطلاعات اندکی درباره طراحی و کار با نرم افزار های مربوطه را داشته باشید بتوانید برای بیزینس خود یک لوگوی مناسب طراحی نمایید.
همانطور که میدانید بروشور همان دفترچه ای است که محصولات یک شرکت و یا هر سازمان و تولید کننده ای را به تفضیل برای شما شرح می دهد...
طراحی بروشور امری است که باید بسیار در مراحل آن دقت کرد و علت این امر این است که کسی که بروشور شما را ورق میزند میتواند آن را مسل کننده ببیند و به کناری پرتابش کند و یا اینکه با مطالعه و جذب شدن به نوع گرافیک و توضیحاتش طی مراحل بعدی به مشتری شما تبدیل شود.
پس طراحی بروشور امری است که باید در پروسه ای صحیح و مناسب انجام شود و طراحی آن با دقت و تمرکز فراوان و با تکیه بر دانش طراحی گرافیکی انجام گیرد.
در ادامه مقالات میخواهیم نحوه و اصول طراحی بروشور را برای شما آموزش دهیم . هدف از این آموزش ها این نیست که شما بخواهید بروشور خود را بدون تکیه بر دانشی خاص طراحی کنید ، بلکه موضوع این است که بدانید در زمان سفارش طراحی بروشور از طراح خود چه بخواهید !
در ادامه مقالات آموزشی سایت گرافیک خانه را دنبال کنید تا بتوانید دنیای طراحی را بیشتر و بهتر بشناسید.
یکی از ویژگی هایی که در دیگر محصولات گرافیکی کمتر دیده می شود این است که در بروشور شما میتوانید ابعاد را در هنگام انتقال و پخش و تا زمان رسیدن به دست مشتری در کمترین حجم و اندازه ممکن طراحی کنید و زمانی که بروشور به دست مشتری میرسد میتواند آن را باز کرده و طرح ها را کسترده تر ببیند و ابعاد بزرگتری از آن به نمایش در خواهد آمد. پس این یکی از ویژگی های منحصر بفرد بروشور است که در سایر موارد و طراحی های گرافیکی مانند کارت ویزیت ، کاتالوگ ، تراکت و ... به ندرت دیده می شود.
طراحی بروشور را طوری انتخاب کنید که برای مخاطب جذابیت داشه باشد و در نگاه اول جذب آن شود . چرا که اگر طرح برای مشتری در نگاه اول جذاب باشد بروشور را با خود می برد و فرصت بیشتری دارد که بخواهد آن را بخواند و چه بسا در همین پروسه ، مخاطب شما به مشتری تبدیل شود.
همانطور که در جریان هستید بارها درباره انواع لوگو ها صحبت کرده ایم . این بار میخواهیم برندینگ را برای شما شرح بدهیم ، در واقع لوگو یا آرم یک نماد منحصر بفرد است که تا حذ زیادی میتواند نماد شرکت را نشان دهد. لوگوی طراحی شده در طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور و سایر موارد اینچنینی مانند ست اداری شرکت و سایر موارد به کار برده می شود و در واقع مانند امضای آن برند یا بیزینس است که همه جا معرف آن سازمان می باشد.